lördag 5 mars 2011

Ny pryl och favoritprylen

Lördagsmat - blev sugen på wok så så bidde det. Massa sambal och vitlök gör grejjen tsm med fisksås, soya och olja. Ola har ju åkt upp till Sälen för att köra Vasan så just nu käkar han väl gröt och smågodis, hehe ;) Det är bra, så att han längtar hem lite..


...Och sen har vi ju en bilbarnstol nu, modell Britax! Vi fick den av några vänner som använt den till sina barn - väldigt snäll gärning till behövande :) Den funkar från nyfödd till 25kg. Men ungen lär väl växa ur den innan hon når 25kg, jag vägde ju 15kg som 4åring och hon lär ju inte direkt bli plus-size när hon har mig och ola som föräldrar...


Jag bara måste säga att jag älskar den maskinen som står där mitt i bild. Vår diskmaskin. Innan var det ett stort (gnagande, energisugande, dunkelt) hål under diskbänken som sedan några månader pryds av det lilla underverket. Aldrig har ett materiellt ting gett mig så mycket glädje (ok, löpskorna och min mountainbike men de räknas till kategorin "livsstil") "Det är ju bara att sätta in och sen kommer det ut rent igen - magic!"


Nä, NU ska jag plugga. Har blivit alldeles för lite av det idag. "Åh, nej men då missar du ju melodifestivalen" "Oo, vad synd!" ;)

//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar