torsdag 29 september 2011

Planering av planering

Oj, det var nästan en vecka sedan jag sist bloggade. Det blir väl så att bloggen blir lidande när jag har mycket för mig. Namngivningsceremonin är i full planering. På lördag smäller det! Då samlas vi plus 33 andra vänner/släktingar för att fira att Nora får namnet Nora Vinterbarn Backlund. Nu tänker jag inte avslöja allt vad som ska hända eftersom många av gästerna läser min blogg men trevligt ska vi nog allt ha. Lite klurigt är det med logistiken bara jag menar, hur ofta lagar man mat till 35 pers? Hellre för mycket än för lite tycker jag verkar bäst. 


Vi har träffats i föräldragruppen några gånger nu och idag var vi och luncha i Naturens hus. God mat, populärt ställe går väl hand i hand. Jag åt en asgod köttgryta men kantareller och riktiga råröda lingon. Polkagrispannacotta till efterrätt. Ola som nu är pappaledig eftersom jag börjat plugga har precis åkt iväg för att storhandla. Vi brukar alltid handla tillsammans men jag tänkte att jag kunde stanna hemma med Noris så att han skulle få lite egentid. Jag tror/har märkt att han behöver mer egentid än vad jag behöver för att må bra (vadå sur och grinig :P). För mig räcker det nästan med att få köra skrotis själv fram och tillbaka till Universitetet så tycker jag att jag har fått min egentid för dagen. Tror det blivit ett rätt tvärt kast för honom också från att vara på jobbet och filosofera 8h om dagen till att bara vara med familjen, men han vänjer sig väl ;) 


Jag är jättesugen på att gå in och lägga mig och vila nu när Noris sover.. tror jag gör det de 10 min jag har kvar innan hennes 45 min nap är över...


See you


//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar