söndag 4 september 2011

Mätt onge - glad onge

Vi kom hem i eftermiddags från vår weekend i Hjortkvarn. Vi har hjälpt Olas pappa med att anlägga deras framsida, blev riktigt fint. Jag tog mest hand om Nora eftersom det är Ola som är proffs på anläggningsjobb och inte jag (hehehe) men sammantaget var det en skön helg hemifrån. Igår kväll bjöds det på kräftor och goda ostar vilket jag såklart skrek "halleluja" av ;) Har kört en timmes grusvägssväng på mountainbiken nu ikväll, superskönt att komma ut och hade en bra känsla i kroppen trots att jag inte känt mig sådär superpigg de senaste dagarna med lite halssvid.


Appropå ungen - jäklar vad snäll och glad hon har blivit sedan vi började ge henne extra ersättning när hon inte verkat blivit mätt från ammningen! Hon brukar bli mätt av min mjölk på natten och förmiddagarna men hon vill ha extra ersättning från kl 11-12 någon gång och framåt. Sedan vi började med ersättningen på dagarna så vill hon ha mat endast var tredje timme istället för 1,5 timmas mellanrum som det varit hittills. Och de tre timmarna flyter på utan den där timmens gnäll som det också varit hittills. SÅ JÄVLA SKÖNT. Hon kan till och med ligga i vagnen utan några protester. Jag vägde henne idag och enligt våran våg väger hon nu 5,7-5,8 kg. För snart två veckor sedan vägde hon 4,9 kg vilket innebär en ökning på 800-900 gram på två veckor. Innan har hon gått upp ca 200 gram på två veckor men på tisdag när det är vägning på BVC så får vi se... :) 


//Sara

1 kommentar:

  1. Guuu va skönt att det blivit bättre med ersättningen! :) kram på er!!!

    SvaraRadera