torsdag 22 september 2011

Löparhelgen

Körde ju terrängloppet (eller stigloppet) Tarstaborg i helgen, eller snarare motionsvarianten på 4 km stig. Den ger mersmak den tävlingen - minst sagt.. Jag körde den vanliga Tarstaborgsrundan på 9 km förra året på 50.08 min vilket jag var supernöjd över eftersom jag inte var löpare utan cyklist. Ett år senare stod jag där på startlinjen igen; en graviditet och med en 3,5 månaders bebis i min syrras famn senare... Jag blev nog gravid typ dagen efter Tarstaborg förra året och här står jag ett år senare. Det måste väl betyda något? Typ att det är löpning jag ska hålla på med? Eller iallafall ge den en chans. Att se hur bra man kan bli som nybliven morsa innan man tröttnar och börjar med något gammalt igen, eller något nytt? 


 5 min innan start; precis bytt på Nora och lämnat över henne till moster Cecce

 Tripp-trapp-trull fotografering


 Starten har gått och jag spexar till det med egypten-mooves. Pappa bakom gör peace running

 På upploppet, pappa har legat bakom hela loppet (han kör Lidingö i helgen)

Mål! Jag gjorde en fartökning sista km som höll in i mål. Spurtade om killen bakom ;)


Kollar för fullt på löpartävlingar just nu. Vill ju ha terränglopp i form av stig inte grusväg.... Letar vidare..


//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar