onsdag 7 september 2011

Fläskis

Fasen, det enda jag bloggar om nuförtin handlar om Nora MEN idag var vi på BVC för vaccinering och vägning och hon har gått upp 820 gram på två veckor!!! Det är en ökning på 17% av totalvikten så snacka om att hon har sugit åt sig all extra mat hon fått den senaste veckan. Jämfört med att hon har gått upp ca 200 gram på två veckor med bara amningen hittils så är det kanonmycket. Nu är hon nästan uppe på den viktkurva hon föddes till. 


Mamsens träning
Körde 5km löpning igår blandat med lite gång. Jag gick inte för att det blev för jobbigt eller var obekvämt på något sätt utan för att jag har för dålig disciplin på löpningen just nu. Har mycket lättare att pressa upp pulsen på mountainbiken, just nu iallafall. Men det kanske är bra samtidigt att ta det lite lugnt på löpningen just eftersom den sliter mest på kroppen av det jag tränar. Jag och Ola kör varannan-dag-träningsmetoden här hemma sedan Nora kom. Varannan vardag är paxad om det inte är något speciellt och om man vill träna mer så får det bli kortpass. Ikväll körde ola kampsport och imorn ska han jogga till och från jobbet för att få mer träningstid då det är min träningsdag imorn. Tror jag antingen kör ett mtbpass eller crosstrainer+styrka på gymmet. Vädret får avgöra ;) 


//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar