söndag 16 oktober 2011

Tripp trapp Sushi

Härom dagen fick vi en tripp trapp stol från en cykelkompis - tack säger vi! Den kommer Nora använda länge, länge :) Vi får se om vi behåller den svart eller om vi målar om den i vitt för att matcha köksmöblerna. 


Vårat kök

Idag köpte jag äntligen hem alla ingredienser till att göra Sushi. Jag som varit stark motståndare till "rå fisk med kallt ris" i flera år sedan jag provsmakade lite nervöst på ett halvsunkigt kinahak utan varesig soya eller wasabi är numera nästintill såld. Det blev faktiskt en av de godaste (om inte den godaste) sushin jag någonsin ätit! Allt var så färskt vilket gav en extra dimension till smakerna. Tycker att det blev hyfsat snyggt också, kanske kanske inte i East West liga men jävligt nöjd för att vara första gången och dessutom utan handledning. 

Man måste ju lägga upp det snyggt men jag gjorde typ 4 gånger mer.... ;)

Nora är för jävla go' naken :)

Imorn är det redovisning av koagulationsrubbningar, see you!

//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar