söndag 30 oktober 2011

Det bästa vi har

Om bara någon vecka fyller Nora AKA "Snoken" 5 månader. Tänk, jag har en dotter på snart fem månader! Hur underbart är inte det? Ola är iväg och hjälper min mamma att flytta så idag var första morgonen på ca en månad som jag gick upp och åt frukost själv med Nora eftersom ola varit pappaledig när jag pluggat. Det slog mig för någon minut sedan hur mycket enklare det är att rå om Nora nu för tiden jämfört med när hon var nykläckt. Vardagen kräver så mycket mindre energi både fysiskt och psykiskt när vi inte behöver gå omkring och vyssa henne i 30-40 minuter för att hon ska somna. Nu, nästan 5 månader så ser vi att hon blir tröttare och tröttare under ca 15-20 minuter, gnuggar ögonen och kanske gäspar. Sen gnyr (gnyr, inte skrik som förut) hon för att hon vill komma upp i famnen för att hon är trött. Lite skrik blir det innan hon riktigt förmår sig att slappna av och tutta på nappen, men sen går det oftast bra att bara ha henne i famnen och kanske gunga lite med henne innan hon somnar. Så skönt att inte vara helt slut med fiskblick 24-7 :) 


 Det bästa vi har


Jag gjorde en rejäl laddning sushi igår. Det var tillochmed så att Ola smakade även fast han inte gillar "rå fisk på kallt ris"


Idag ska jag enligt mitt program köra 8 km distansträning. Vi får se om jag kör med vagnen eller själv, beror på när olis kommer hem. 


//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar