lördag 22 oktober 2011

DM i terränglöpning

Idag var det äntligen dags för långa terräng-DM i markaskogen. Det var klubben som anordnade på hemmaplan och eftersom både ola och jag vill bli mer löpiga av oss så ingick denna dag i planeringen. När jag varit ute och kört hårt själv har jag vid två tillfällen känt av en muskeltrötthet någonstans vid bäckenbotten/hamstring (typ under höger sittben) när jag sprungit längre än ca 4-5 km. Det beror säkert på den jävliga foglossningen och försvagningar efter den som jag hade från gravvecka 10 och framåt. Under träning avbryter jag såklart och går och då försvinner "tröttheten" så länge jag inte börjar springa igen. Idag kände jag av tröttheten lite svagt, svagare än de andra två tillfällena jag känt av den och den blev aldrig markant värre så jag fortsatte in i mål. Det blev dock ingen fartökning den sista km som jag brukar göra under löplopp. Mitt mål för denna dag var att ta mig runt de 8 km som terrängloppet var eftersom jag inte sprungit så långt sedan innan graviditeten, markaspåret är för övrigt väldigt kuperat för att vara elljusspår och jag klarade det :) Var mest nervös för att jag skulle tvingas bryta pga känningarna men det gick ju bra. Jag hade en snitt km tid på 5.40 som jag är skitnöjd med. 


 Innan start...




 Kuperat vare..


Vår nya vagn. Den är superbra att köra terräng med :)


//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar