onsdag 21 december 2011

Vill du bli snygg?

Ok. Nu kommer ett once in a life time moment... Jag ska tipsa om en skönhetsprodukt. För första gången på... någonsin? Så har jag köpt kvalité till dyrt pris. Apoteket har som ni säkert redan vet börjat med lite mer avancerad make up och inte bara apolivas krämer och mascaror. Det hela började i måndags då jag bara sådär fick ont i magen. Jag fick en syrabindande novalucol av pappa och den hjälpte. På löparrundan senare på kvällen joggade jag alltså förbi sjukhusapoteket för att köpa novalucol. Fastnade på apoteket säkert en kvart då jag hittade detta:




IDUN minerals (jovars, svenskt märke 100% mineraler)! Jag petade lite försiktigt i tester-burken under de löparpausen och dagen efter gick jag till apoteket och provade ut rätt färg på foundation. Det bruna mineralpulvret är en bronzer :) Jag kanske ska tillägga att jag aldrig använt mig av någon form av foundation förut (inte mer än 1 vecka iaf). Jag har bara tyckt att det tar lång tid att smeta på, blir konstigt, för tjockt lager, är dyrt, kladdigt, dåligt för hyn osv osv. Men samtidigt tycker jag att det blir skitsnyggt om det verkligen blir bra, om man är lite rödflammig så syns det inte osv osv. Iaf, jag kom hem efter att ha borstat på färgen "Saga" (jag jag köpte) på vänster kind, och färgen "Freja" på höger kind och sen lite bronzer på kindbenen och jag lovar att jag tänkte "fan vad snygg jag är idag" när jag såg mig själv i hallspegeln, svettig efter att ha burit upp en sovande Nora tre våningar. Det var först när jag lagt ner Nora i hennes säng och stängt dörren som jag kom på att det var för att jag lagt på Idun foundation och bronzer. Jag köpte ett sk. startpaket för 500:- ordinarie pris var enligt tillverkaren 1100 men jag räknade ut att det var om burkarna skulle vara i ordinarie storlek. I startpaketet väger innehållet 4,8 gram medans de vanliga förpackningarna rymmer 9 gram. Det var lite fult gjort men borstarna är i vanlig strl och kostar 145 för rouge borsten och 195 för stora borsten. En annan grej är att om man inte längre skulle vilja köra med foundation tex över sommaren så behöver man inte oroa sig för att den torkar ihop ;)


//Sara

1 kommentar:

  1. Jag kan inte leva utan foundation :) Väldans skillnad på märken. Är du inte helt nöjd med din nya efter ett tag kan jag rekommendera en annan isafall.

    SvaraRadera