söndag 4 december 2011

Fullt upp - jovars

Nora växer för fullt och är nu uppe i ca 9,4 kg. Vi ska till BVC för 6-månaders läkarundersökning på onsdag så då vet jag mer exakt. Jag har rätt så fullt upp nu då jag pluggar en delkurs transfusionsmedicin samtidigt som jag är mammaledig. Det blir läsning på kvällarna för min del, på dagarna blir det absolut ingen kvalité på pluggandet då jag underhåller Nora hela tiden. Hon sover fortfarande inte längre än 30-45 minuter på dagarna... Härom dagen var jag och tre kompisar ute på East West Sushi här i örebro. De serverar suveränt schysst sushi där och jag beställde in tre olika varianter bl.a. en pressad sushi i trälåda med lätthalstrad röding, teriaki och avokado. Det var underbart gott måste jag säga. Åt även en maki med soft-shell krabba som hade just ett mjukt skal, det var lite sådär faktiskt. Knaprigt iallafall ;) 


 Pressad sushi med röding


 Vårt lilla charmtroll :)


Mycket fika på Princess de senaste veckorna har det blivit (men vad gör det). Här fransk chokladtårta och Gröna söder.

Vi vänjer Nora vid hennes hörselskydd så att hon kan följa med mammsen och pappsen på diverse konserter i framtiden ;)


Nu ska jag äta gourmetmaten fiskbullar i konserv... hö. Hörs om inte riktigt lika lång tid.. 


//Sara

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag läste på din gamla blogg att du har VCD. Det har jag också. Jag undrar om det har försvunnit för dig eller om du vet något som jag kan göra för att göra det lite lättare när jag tränar?

    Tack!

    SvaraRadera
  2. Om du ger mig din mail kan jag skicka ett mail I dagarna med tips :)

    SvaraRadera