tisdag 21 september 2010

Go with the flow

Fy helvete vilken träningsvärk jag har i ben, rumpa och axlar! Söndagens tävling tog hårt på min ovana löparkropp, men det ska vi allt ändra på. Jag sa till sambon här om dagen att jag ville öka upp dosen av löpträning nu i höst/vinter för att få känna den där rushen att jag "can go on and on forever" eller att jag kan smacka på med en spurt som heter duga i slutet av en löptävling och slå den där långbenta stackaren... Igår körde jag trots en del tvivel vuxenträningen, men tog det lugnt. Ola hade fixat så att vi hade lov att träna i grustaget vid Attle så där plågade han de tappra 18 deltagarna upp och ner för de branta backarna. "Och den där sadisten bor du ihop med?!" sa en motionär flåsandes medans han hängde halvdöd över sin alu-hojj. "Eller du kanske är lika dan?" sa han utan att jag behövde svara.. ;) Om en timma ska jag åka ner till gamla jobbet för att möta upp ola och jenny för att köra ett lugnt löppass. Efter det för vi kosan mot ljungstugan för att sitta i cykelstyrelsemöte tills läggdags.






Hehe, igår försökte mannen provocera lite genom att skriva "Sd! skönt att de kom in i riksdagen" på facebook. Vi tyckte det är lite kinkigt när det dyker upp lite överallt att "radera mig som vän om du röstade på Sd" eller "alla som är för Sd borde skjutas". Ok, ni vågar inte säga eller stå för hur ni själva röstade - men ni kan klanka ner på andra som ni tycker har röstat på ett tvivelaktigt parti? Är inte det lite fegt? Jag skulle aldrig låta Sd få min röst, men jag skulle nog ännu mindre vilja att vänsterpartiet skulle få den. Men det är bara min personliga åsikt.


Nu är det banandags,


//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar