tisdag 14 juni 2011

Taggad

Jäklar vilken skillnad i pigghet hos mig idag efter den underbara natten. Sov från 23 till 8 med undantag från ETT amningstillfälle vid klockan 4. Riktigt gött att nästan känna sig normalpigg igen, hehe. Jo, då är det lätt att man som Sara taggar till väldigt lätt. Så nu har jag lagt upp ett ytterst preliminärt tävlingsschema som säkert inte kommer att kunna följas. Jag har inte som mål att genomföra alla tävlingar men det skulle vara en seger att kunna genomföra dem utan smärta från fogarna och i någorlunda kondition. Som det är nu har foglossningen blivit mycket bättre de senaste två veckorna men jag går fortfarande "foglossningsstyle" dvs med korta steg och gör inga vridningar för annars hugger det till. Blir värre under promenader längre än ca 20 minuter men inte alls lika ont lika fort som för ca en månad sedan. Så uppåt går det iallafall. Kul att se hur fort magen/livmodern återhämtar sig också. Nu ser jag ut att vara i vecka 15 kanske. 


27 augusti Östansjöloppet 10 km
3 september Kilsbergen trailrun 12 km
7 september Nature Running Trail 12 km/6 km
11 september Eskilstuna Trail Tour 5 km
18 september Tarstaborgsrundan 9 km


De fetmarkerade vill jag helst köra. Men fogarna får avgöra hur fort jag kan komma igång. Jag vet att det är extremt kort tid från förlossning till att köra ett terränglopp. Kan ju inte köra ett lopp i lunktakt så jag ställer nog in hellre om jag tycker att kroppen inte är redo än framför att testa att delta för att jag vet att jag inte kan hålla igen. Nu verkar det vara matdags igen....


//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar