onsdag 22 juni 2011

Min matbebis

Lilltjejen sitter i min famn nu, hon har precis ätit klart. Hon började äta strax efter kl 15 då en sköterska från BVC kom hem hit på ett första besök. Alltså så har hon käkat i 2,5 timme med typ 4 rappauser och ett blöjbyte.  Nora åt under hela besöket och när hon i slutet skulle vägas så hade hon bara gått upp 20 gram på 10 dagar och hon väger 100 gram under sin födelsevikt dvs 3460 gram. Lilla pyret. Hon får inte i sig det hon ska trots att hon äter varannan timme i 30-40 minuter. Vi fick en tid för extravägning på onsdag nästa vecka, hoppas att hon gått upp lite mer tills dess. Fick rådet av BM att amma henne mer. Mer? Tänkte jag. Jag som redan matar henne varannan timme och då "jättelänge". Pumpen, eller flaskmatning, ska vi inte använda förrens hon går upp normalt i vikt. Alternativt kan vi mata henne med sked om vi måste men det måste vi ju inte. Pumpen skulle ju ge mig lite mer fritid och inkorporera ola mer i matningen men som det känns nu är mitt fokus 100% Nora och att få henne till att gå upp i vikt om det så innebär att jag ska ha henne hängandes på tutten 24-7. Vid minsta tecken som eventuellt kan vara matsug så måste jag försöka få henne att äta. Undrar bara hur fan jag ska hinna äta? Får köra med droppställning.


//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar