lördag 25 juni 2011

Midsommarfirande 2.0

Mindre skrik och mer sömn har det blivit för lilla Nora nu när jag börjat amma henne på minsta lilla tecken. Hon verkar må bra den där lilla korven. Vi börjar nu höra skillnad på vad hon behöver/vill när hon skriker och gnyr. Det var så tydligt i morse när ola bytte blöja på henne. Fram till att han torkat henne skrek hon, efter att han torkat henne så skrek hon fortfarande men gjorde uppehåll med "gnyenden" och det hördes att nu ville hon bara gosa och var lite småhungrig. Det är tydligt också att när hon är trött och hungrig så har hon svårt att ta tutten trots att hon är jättehungrig så då håller hon bara i nån sekund sen släpper hon och skriker. Då är det bara att försöka lugna henne tills hon tar rätt tag och kan börja äta. Man lär sig verkligen något nytt varje dag :) Igår var jag pisstrött på förmiddagen och jag sa till ola att den här tröttheten känns som när man har feber. Jag gick och kollade tempen och jag hade visst feber (hehe). Måste vara att jag ökat upp amningen för boobarna är som element just nu. Tog en alvedon innan vi åkte iväg till första midsommarfirandet och idag känner jag mig inte alls lika muck som jag gjorde igår. 


På den här bilden ser hon ut som en tjockkorv med "extra allt" ;) 




Igår var det ju midsommarafton och vi var bortbjudna först till lunch hemma hos min farmor och farfar och hela släkten var ju (såklart) där. Massor av god mat och trevligt umgänge som vanligt på Backlund's träffar. Nora sov mest hela tiden bortsett från två långa amningstillfällen, ett innan maten och ett efter maten. Hem och vända sen åkte vi ut till Granhammar där Jonnas föräldrar har hus. Trevligt umgänge igen alltså och grillat :) Nora var lite mer orolig under kvällen och ville helst ligga i famnen då hon hade svårt att somna trots ny blöja och nymatad (jag körde tre fulla matningar á 4-5 omgångar (hon släpper och upp och rapa emellan) på de 4 timmar vi var där) så vi kan väl säga att midsommaren 2011 gick i amningens tecken. Festen var utomhus men som tur var fanns det ett skön soffa inne i sommarstugan där jag kunde sitta och mata henne eftersom det regnade lite och var kallt. Ola kom in då och då och gjorde mig sällskap mellan kortspel och öldrickande, hämtade mer vatten och kom med grillade marsmallows ;) Den killen alltså. "Jag är så jäkla kär i er två" sa han min lilla snuff. 4 stora hemgjorda rabarberpajer och succé för olas rislyktor blev det också innan vi styrde skrotis hemåt senare än vad vi trott. Fick med oss en 15 år gammal (och stor) mal samt två guldfiskar också men guldisarna hade sköldpaddorna tagit i natt. Kommer ihåg att det plaskade som fan från akvariet under en ammningssektion i natt och jag hoppades lite att buskatten inte-uppfostrad-nog Leia ramlat ner i akvariet men det var väl då de nya firrarna rök. 


Nu tänkte jag nog laga lunch för när ola kommer hem efter löpningen så kommer han vara skittrött. Han gick upp 05.30 och tvättade och stack iväg kvart över 9 i regnet för att köra 15 km terränglöpning med en stark kille i Karlslund. 


See you


//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar