söndag 28 november 2010

Sjömansbiff i ugnen och..

... idag är det första advent. Har plockat upp julkartongen och tänkte sätta upp julstjärnan och några ljusstakar efter lunchen, och såklart adventsljusstaken :) I ugnen står sjömansbiff med hjortkött och ena av olas special-ale (sorry, men vi hade inga pilsner!) Men jäkligt gott blir det nog iallafall. Imorn har jag den teoretiska tentan för denna kurs och på onsdag har jag den praktiska där vi ska analysera 25 olika vävnader i mikroskop och bertämma vad det är för vävnad. Vi kommer också få 5 blodsjukdomar som vi ska analysera lite noggrannare. Såååå, jag borde plugga nu. Snön yr över hela örebro, inget kul distansväder idag inte, inte för att jag hade planerat för det heller, hehe. Vi var på gymmet igår och jag körde mest kondition plus ca 30 min styrka och lite armhävningar efter det och stretch. Jonna var där av en slump så det blev extra skojj :) 

Jag blir lite halvsur när "Julprinskorvar" inte är prinskorv längre utan kortare grillkorv med rökessens! Tror cheferna på scan att ingen ska känna någon skillnad eller?? Riktig KORV är tydligen för dyrt att tillverka i nuläget så de byter innehållet till "grillkorv" GahH!!

Gubben är ute i snöovädret och plogar snö. Han kommer nog inte hem förrens kl 11-12 ikväll...

//Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar